Dzisiaj: , g. Imieniny:    
   
Gmina Mogilno - Społeczeństwo

Opłaty rozwiążą problem?

2016-10-20 22:08
 

W Mogilnie brakuje miejsc parkingowych. Burmistrz sugeruje wprowadzenie strefy płatnego parkowania.

Problem związany z parkowaniem powraca co jakiś czas pod obrady Rady Miejskiej w Mogilnie. Jak zaznaczała tym razem przewodnicząca Teresa Kujawa - parkingowy problem istnieje w całym mieście. Mieszkańcy mają również skarżyć się na brak takich miejsc przy mogileńskim dworcu.

- Jeśli chodzi o ten parking przy dworcu - wszyscy prawie uczniowie przyjeżdżają do Zespołu Szkół samochodami, nauczyciele przyjeżdżają. Cały ten parking jest zastawiony. Mieszkańcy niekoniecznie rano jadą do pracy, przyjeżdżają gdzieś spod Mogilna i nie mają gdzie samochodu zostawić, żeby pojechać na 8 godzin i wrócić, bo tam nie ma już miejsca. Od rana jest tam zastawiony cały parking samochodami. Dla ludzi dojeżdżających spod Mogilna jest to problem. Trudno z Sądowej przyjść, zostawić tam samochód i biec do pociągu. Nie wiem jak to rozwiązać panie burmistrzu, jest to ogólny problem - mówiła Teresa Kujawa.

Problem stanowi dość duża ilość samochodów, przy czym często zdarza się, że na jedną rodzinę przypada kilka pojazdów. Jednocześnie na parkingach ogólnodostępnych przejawia się bardzo mała rotacja samochodów. Dość często parkingi zamieniają się także w komisy samochodowe. Aby rozwiązać ten problem burmistrz proponuje możliwość wprowadzenia strefy płatnego parkowania, tak jak w wielu innych miastach.

- Ktoś mi się pytał, dlaczego my nie wprowadzamy strefy płatnego parkowania. Jesteśmy chyba jednym z ostatnich miast, gdzie takiej strefy nie ma. Wtedy byłaby rotacja tych samochodów, a tak stoją samochody z tabliczką "Sprzedam samochód" i on stoi i stoi. Być może rzeczywiście trzeba będzie się pochylić nad tym problem i wysoka rada powinna takie stawki wprowadzić - mówił burmistrz Leszek Duszyński.

Burmistrz Duszyński zaznaczał także, że na ulicy Sądowej za byłym budynkiem LOK-u gmina Mogilno projektuje nowy parking w centrum miasta. Choć powstaną dodatkowe miejsca postoju nie rozwiążą one całkowicie tego problemu.

- Mam kilka pomysłów, gdzie wybudować nowe miejsca parkingowe, aczkolwiek nie łudźmy się - to nie będą miejsca parkingowe wszędzie - mówił burmistrz Duszyński. (AS)

REKLAMA
 
   » KOMENTARZE [36]» dodaj komentarz   

 » Magazynowa (uważny | 25-10-2016, 13:36:56)

Parking powinien być zrobiony przy ulicy Magazynowej, wzdłuż tej ulicy byłoby pewnie ze 100 miejsc parkingowych. Potem przejściem przez tory można by było wyjść na plac przed dworcem PKP a stąd jest już blisko do urzędów, szkoły, przychodni itd. Tylko czy PKP się zgodzi na takie rozwiązanie?

 » Masakra (hmmm | 24-10-2016, 18:14:11)

Jeśli chodzi o parkowanie to w Mogilnie jest po prostu masakra. Mieszkam blisko centrum- kierowcy potrafią otworzyć bramę na moją posesję-wystarczy,że zapomnę zatrzasnąć zamek- i zaparkować samochód-bo Pani idzie do fryzjera w okolicy-a potem latanie i szukanie mnie żebym otworzyła jak zamknę wjazd...po prostu masakra...

 » Wyspa... (colo. | 24-10-2016, 12:01:22)

Zlikwidujcie tą nieszczęsną wyspę przed dworcem, relikt komunizmu, i miejsca się znajdą....

 » . (. | 23-10-2016, 18:08:12)

Jak dla mnie dobry pomysł z płatnym postojem w mieście pracownicy sklepów zawalają miejsca parkingowe a my jeździmy w koło żeby gdziekolwiek zaparkować pozdrawiam

 » Parkowanie (Cmg | 23-10-2016, 09:53:39)

Tak w centrum płatne parkingi a właściciele posesji nie myślą o miejscach parkingowych ale nie wszyscy widać domy gdzie przed posesja są parkingi burmistrz powinien pomóc ale sam problemu nie rozwiąźe ludzie bierzcie sie do roboty a za blokowanie drogi przejazdu parkowanie na chodnikach karać karać Przy szkole nr 3 ul Jana Pawła i myślę źe takich miejsc jest więcej ale jak widać karanie jest najlepszą metodą

 » strefa parkowania (globtroter | 23-10-2016, 09:07:56)

Skoro burmistrz taki cwany to niech załatwi u właściciela ulic 900 lecia, Plac Wolności, Jagiełły, Rynek i Benedyktyńska czyli w Zarządzie Dróg Wojewódzkich zgodę na wprowadzenie na tych licach płatnego parkowania. Zobaczymy jaki będzie efekt?

 » PARKING (PARKING | 22-10-2016, 22:06:14)

DLA CZEGO NIE KARAJA TYCH CO ZASTAWIAJA WJAZDY DO PRYWATNYCH DOMÓW ! PRZECIEZ PRZEPISY SA NA TO ZEBY WLEPIC MANDAT JAK NIE MIESZKA JEZDZI STRAZ I NIC NIE ROBI KILKA INTERWENCJI BYŁO I TRZEBA PEWNIE KOŁA PRZEBIC ZEBY USUNEŁY SIE Z WJAZDÓW !CAŁA DWORCOWA I HALERA ZASTAWIONA !

 » POPIERAM POMYSŁ (nul | 22-10-2016, 13:30:34)

Popoieram pomysł w Żninie opłaty wprowadzono i parkingi pusciutkie a tu od 8-17 sklepikarze parkingi okupują a stanąć nie ma gdzie

 » Opłaty (Bcmg | 22-10-2016, 11:25:42)

Wprowadzenie opłat nie zmniejszy ilości pojazdów. Komunikacja miejska nie ma oferty dla mieszkańców aby Ci mogli zrezygnować z samochodu na rzecz transportu publicznego. W Mogilnie widzę jeszcze jedno rozwiązanie - budowa parkingu kubaturowego.

 » Do Marta (Paula | 22-10-2016, 10:08:20)

Rozumiem Pani słowa ale chodzi o to ze sklepy sa otwierane od 9 a parking przy szkole jest ogromny i tam spokojnie można zaparkować jeszcze o tej godzine i dosłownie przejść na drugą stronę do pracy a nie podstawoac tuż pod sklepem / bankiem itp ( wtedy jak ktoś chce na chwilę wyjść do sklepu to ma taka szanse i wlozyc do auta np ciezkie gary zakupione w sklepie) Poza tym dużo ludzi mieszka blisko pracy a jada autem .przecież co tam o 9 miasto jeszcze jeszcze miarę puste to mają gdzie ustac pod miejscem pracy . Człowiek chce jechać jechać ulewy do miasta bo np musi wyjść do sklepu na mieście to idzie pieszo z 2 km bo nie ma szans na znalezienie parkingu

 » Platne? (Dizaster | 21-10-2016, 23:10:25)

A co z dostawcami na pl. Wolnosci.. Dhl, poczta, spozywczaki i duperele. Tez maja placic za chwilowy postoj?

 » Do ediego i marcina (Morfeusz | 21-10-2016, 23:07:31)

Najpierw paja.. przeczytajcie definicje handlu a później się tu wymadrzajcie i dzwońcie do straży ..

 » parkowanie płatne (Mecenas | 21-10-2016, 21:23:24)

Burmistrz może sobie sugerować płatne parkingi ale gdzie? Na Placu Wolności, Jagiełły, Rynku? No to niech sobie wybije z głowy ten pomysł. Już jego poprzednicy chcieli to zrobić, ale Jaśnie Panujący nam Zarząd Dróg Wojewódzkich nie wyrażał na to zgody!!! Wtedy nie, a dziś? Wątpię w sukces.

 » parkometr (juras | 21-10-2016, 20:15:02)

Dawno powinny byc platne parkingi np.pl.wolnosci,jak wszedzie ,teraz byle babol kupi zlom za 3-4 tys.i jedzie z 900 lecia albo mickiewicza do piekusia po bulki a jak by mogl to wjechalby do sklepu widze to wiem ,ludzie spacer ,rower to zdrowie ,aha a po zatym wziasc sie zakontrole gratow na parkingach co stoja non stop np. w rynku,kiedys rynek w nocy byl pusty a teraz nawet w nocy jest problem stanac bo maja po 5 zenchow i nie maja jak ich upchac na podworku,gosc przychodzi z jagiely o 5 rano kolo podstawowki wsiada i pedzi trupem do roboty a zony i syna trupy stoja na parkingu Panie burmistrzu tylko platne parkingi.Prosze zrobic z tym dziadostwem porzadek bo w duzych miastach nie ma takiego dziadostwa.

 » opinia (emeryt | 21-10-2016, 19:21:46)

Brawo,Panie Burmistrzu--tylko wprowadzenie opłat zmniejszy ten problem,w innych miastach działa,są miejsca parkingowe,jest rotacja,a i Straż Miejska,miałaby "pole do popisu".O sposobie parkowania niektórych nie wspomnę.

 » Do czytelnika (Rob | 21-10-2016, 17:47:26)

Boisko zostawmy dzieciom. Budynek spoldzielni wyburzyc niech sobie namioty porozstawiaja albo pod golym niebem pracuja. Nasze auta musza moknac oni tez moga! Smiesza mnie lokalizacje parkingow kolo sadu itp. Co my mieszkancy tej czesci miasta mamy tam zostawiac auta? Na temat garazy to nie będę się wypowiadał nawet. Marzenie. Te kolo szkoly w wiekszosci pozajmowane.. Nie przez auta tylko robia za skladziki smieci wlascicieli. Czlowieku jeden z drugim-nie masz auta to daj na wynajem garaz albo sprzedaj.. Biore od reki za gotowke! Troche kasy Ci wpadnie! A rowerek w piwnicy sobie trzymaj.

 » płatny parking (xxx | 21-10-2016, 17:01:24)

Czas wielki by wprowadzono strefę płatnego parkowania. A tak miejsca zajmowane są przez sprzedających które stoją caly dzień i nie ma gdzie zaparkować. W Żninie wprowadzono strefę płatnego parkowania i teraz miejsc jest full, nawet można zatrzymać się pod sklepem bezpośrednio bo są wolne miejsca bo co niektórym szkoda 50gr.

 » autka (marcin | 21-10-2016, 15:55:05)

do ediego musisz ten problem zgłosić do straży miejskiej na pewno pomogą bo chodzą po mieście bez celu lub wypalają paliwo a jak efektu nie było tak niema na pewno wypiszą mandaty tym co sprzedają samochody i zostawiają je na parkingach w mieście

 » parking za mostem (xyz | 21-10-2016, 15:45:07)

ostatnio płakaliście ,że na osiedlu zachodnim ......`nielegalnie są parkowane samochody`...... na pierwszy rzut proponuję zrobić parking na łące między ulicą Padniewską a osiedlowymi domkami i sklepem Meblowym Plutos. Tam z pewnością przydałby się taki duży parking. Może wtedy nie byłoby histerii ze `samochody parkowane są nielegalnie` tak nawiasem : Z ulicy 11 listopada większość samochodów zniknęła ale za to pojawiły się rajdy.... gdzie dozwolona prędkość na tej ulicy wynosi 20 km/h teraz to nawet strach wyjść z dzieckiem albo dziecko puścić na orlika !!!!! Masakra.....

 » Parking dla sklepikarzy (Maria | 21-10-2016, 15:39:16)

To gdzie waszym zdaniem mają parkować osoby pracujące w sklepach? Może wcale niech nie parkuja? To sklepy będą pozamykane i nie będzie problemu z parkowaniem, bo żywej duszy na mieście nie będzie.

 » Opłaty (Kierowca | 21-10-2016, 12:44:52)

Zrobić tak,że pierwsza godzina za darmo a następne płatne.Wtedy nie było by zajmowania parkingu cały dzień,a pani z Mickiewicza na 900-lecia nie jechała by samochodem do pracy.To jest tylko taki przykład ale i takie rzeczy się zdarzają.

 » handel (Edi | 21-10-2016, 12:29:09)

Panie burmistrzu Mogilna! Chcę powiedzieć, że podjęliście uchwałę o opłatach targowiskowych (handel). Na targowisku przy ul. Kasprowicza są "ustawowe" opłaty. Jeśli ktoś handluje w innym miejscu, to za 1 dzień handlu musi zapłacić aż 600 zł. A więc: jeśli ktoś, wystawia auto na sprzedaż np. na parkingu, to jest to HANDEL W MIEJSCU NIE PRZEZNACZONYM DO HANDLU i należy zapłacić 600 zł!

 » Parkingi (Strzelnianin | 21-10-2016, 09:42:40)

Kłopot w Strzelnie cz Mogilnie to ten sam-mogilno -parking przy policji od 6 rano cały zajęty -wiadomo przez sklepy i innych pracowników -opłaty wnieść-Strzelno ul. św. ducha zastawiona autami sklepikarzy -opłaty

 » Czytelnik (do Roba | 21-10-2016, 09:06:27)

No właśnie Rob, tu jest problem, bo nie ma wystarczającej liczby garaży i wystarczająco dużo miejsca na samochody samych mieszkańców naszych bloków. Osiedle było budowane na początku lat siedemdziesiątych ubiegłego wieku. Wtedy tych aut było zdecydowanie mniej niż teraz. Brakuje miejsc parkingowych również dlatego, że parkingi przy szpitalu i przy Sanepidzie (stary kort), zostały również zarezerwowane. Myślę, że dobrym sposobem może na jakiś czas, byłoby poświęcenie boiska, tego ogrodzonego. Z drugiej jednak strony zabierze się młodzieży i dzieciakom miejsce do kopania w piłkę. Fakt jest taki, że miejsc do parkowania na pewno już brakuje i nie ma szans na nowe na naszym osiedlu.

 » parking (cichy | 21-10-2016, 08:50:30)

Jestem za płatnym parkowaniem w centrum miasta.Ulica Pl.Wolności ,Jagieły.parkingi są zastawione samochodami właścicieli sklepów i pracowników,nawet miejsca dla niepełnosprawnych.A policja i straż miejska mało sprawdza te miejsca.

 » Komunikacja (gg | 21-10-2016, 08:17:07)

Gdyby była wystarczająca komunikacja publiczna , miejsc na parkingach było by więcej.Tak jak za komunę.

 » parkowanie (rozwiązanie | 21-10-2016, 08:13:56)

stoi samochód z tabliczką sprzedam? no to za każdy dzień właścicielowi wystawić opłatę za handel uliczny. może by się tak tym zajęła straż miejska? parkowaniu przy PKP raczej trudno zaradzić - ale za torami jest sporo ugoru - może tam prosty parking zrobić dla podróżników? przecież nie musi być zaraz super kostka brukowa, prawda?

 » Brak słów!! (Elo | 21-10-2016, 03:45:38)

Nie wiem czy p.Kujawa zdaje sobie sprawe z tego ,że nie wszyscy mają prace na miejscu,nie zarabiają kokosów człowiek ledwo zipie.Może zacznijmy od wprowadzenia opłat przy starostwie .Na Powstańców miał powstać wielopoziomowy parking i nic nadal ludzie muszą parkować na ulicy.Może czas najwyższy zająć się prawdziwymi problemami,a nie takimi ,żeby tylko zabłysnąć w mediach.Mają budować zalando może miasto złożyłoby jakąś propozycje.Ludzie pracy nie mają,dojeżdżają 2 godziny ,a wy zamiast ułatwić to utrudniacie życie mieszkańcom.Co roku sylwester to jakaś kpina,a o święcie Mogilna to już nie wspomne. Nic tylko zaorać to miasto.Na dworcu możecie zlikwidować te kwiatki i od razu powiekszy się parking.elo

 » hmm (RTS | 21-10-2016, 01:36:02)

I bardzo dobrze jakby tak się stało .Np parking przy mili- w sklepie kilka osób ,a miejsca brak już nie wspomnę o centrum.Każdy wie ,iż większość miejsc tam sklepikarze zajmują i może w końcu to by się skończyło.

 » Niezle (Rob | 21-10-2016, 00:52:21)

I do czego to niby upowaznia? Do parkowania? Gdzie niby? Bo na osiedlu i tak nie ma gdzie. Mysle tu o blokach 2,2a czy Dworcowa 1,3,5.Ciagly brak miejsc.

 » do Roba (Czytelnik | 21-10-2016, 00:07:18)

Tak tak, jest coś takiego wydawane przez Spółdzielnię, z pięknym logo spółdzielni kartonik zalaminowany z numerem rejestracyjnym. Widać nie interesowałeś się tym do tej pory. Bym pokazał na zdjęciu swoje ale tutaj nie można :)

 » Co?? (Rob | 20-10-2016, 23:00:14)

Od kiedy spółdzielnia mieszkaniowa wydaje pozwolenia na parkowanie za szyby? Mieszkam na Kosciuszki 10 lat i pierwsze szlysze.

 » Parking na osiedlu Dworcowa, Hallera, Kościuszki (Czytelnik | 20-10-2016, 22:30:36)

Tak, przyjeżdżają i parkują niezgodnie z prawem. W żadnym samochodzie za szybą nie widziałem pozwolenia jakie wydaje Spółdzielnia Mieszkaniowa mieszkańcom osiedla. Może czas to zweryfikować i może wreszcie będzie porządek? Za chwilę samochody zaczną przy blokach na trawie przy piaskownicach stawiać.

 » Parking (Mieszkaniec | 20-10-2016, 22:29:44)

Uczniów w zs jest chyba powyżej 500 osób a na dworcu ile zmieści się samochodów??? Zamiast stawiać markety budujcie parkingi

 » Kasa (Kierowca | 20-10-2016, 22:25:45)

Najlepiej bierzcie kasę za wjazd do miasta, nieprawda jest ze na dworcu parkuja tylko uczniowie, a co z parkingiem koło urzędu miasta i gminy, chce się załatwić sprawę rano to przed 8 niema żadnego.wolnego miejsca,tak samo wprowadzić opłaty,kto jest za??? Czy pani Kujawa się z tym zgodzi???? Wątpię

 » Parking ul.dworcowa (Parking | 20-10-2016, 22:21:54)

Problem jest nie tylko na Dworcu . Problem również jest na parkingu na osiedlu przy ul.dworcowej. uczniowie przyjeżdżają samochodami A mieszkańcy nie mają gdzie parkować!

 


Portal CMG24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść prezentowanych opinii. Użytkownik dokonujący wpisu
na łamach portalu, może ponieść za jego treść odpowiedzialność cywilną bądź karną.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Żadna część serwisu www.CMG24.pl nie może być kopiowana, reprodukowana
lub przekazywana w żadnej formie i żadnymi środkami elektronicznymi, mechanicznymi
lub w inny sposób wykorzystywana bez zgody właściciela serwisu.
 
 
REKLAMA
 » Tajemnicze odwołanie (10)
 » Areszt za podpalenie (5)
 » Poznaj Karola Nawrota (0)
 » Tradycyjne stoły wielkanocne (5)
 » Kolejny market spożywczy (26)
 » Jak dobrać firany? (0)
 » Podziękowała policjantom (9)
 » STRZELNO: Niedziela Palmowa (0)
 » Dwóch kandydatów na wójta (50)
 » Twoja kandydatka na radną (1)
 » Potrącenie uczestnika protestu (12)
 » Przegląd palm wielkanocnych (0)
 » Niedzielna wystawa stołów (1)
 » Tylko jeden kandydat (67)
 » 15. edycja gminnego konkursu (1)
REKLAMA
   
   O portalu  |  Regulamin  |  Współpraca i patronat medialny  |  Reklama  |  Polityka prywatności i ciasteczek  |  Kontakt © CMG24.pl 2010-2021   

Zmiana polityki prywatności

Drogi Użytkowniku,

Chcielibyśmy poinformować, że zaktualizowaliśmy naszą Politykę prywatności i cookies. W dokumencie tym wyjaśniamy w sposób przejrzysty i bezpośredni jakie informacje zbieramy i dlaczego to robimy.

Nowe zapisy w polityce prywatności wynikają z konieczności dostosowania naszych działań oraz dokumentacji do nowych wymagań europejskiego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które będzie stosowane od 25 maja 2018 r.

Informujemy jednocześnie, że nie zmieniamy niczego w aktualnych ustawieniach ani sposobie przetwarzania danych. Ulepszamy natomiast opis naszych procedur i dokładniej wyjaśniamy, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe oraz jakie prawa przysługują naszym Użytkownikom.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Po dniu 25 maja 2018 roku administratorami danych będzie CMG Media z siedzibą w Stawiskach 23c (88-300 Mogilno) (dalej "CMG Media") oraz nasi Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Celem również dostosowywanie reklam, które widzisz na naszej stronie do Twoich preferencji oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Jaki jest cel przetwarzania danych?

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez naszych Użytkowników z Portalu wraz z funkcjonalnościami na nim udostępnianym, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie przez nas oraz naszych Partnerów.

- realizacji postanowień zawartych w ramach umowy sprzedaży reklamy (m.in. banerowej, artykułu

sponsorowanego);

- obsługi zgłoszeń, które do nas kierujesz (np. przez formularz kontaktowy, e-mail);

- umożliwienia świadczenia usługi drogą elektroniczną oraz pełnego korzystania z Portalu, w tym dokonywania

transakcji płatniczych w ramach serwisu ogloszenia.cmg24.pl przy zakupie ogłoszeń;

- komentowania artykułów, wydarzeń, zdjęć, filmów;

- dodania ogłoszenia na stronach serwisu ogloszenia.cmg24.pl;

- monitorowania Twojej aktywności oraz wszystkich innych użytkowników, obejmującej Twoją aktywnością

na Portalu poprzez przeprowadzanie badań i analiz, aby badać funkcjonalność Portalu i wprowadzać udogodnienia;

- prowadzenia analiz statystycznych;

- prowadzenie postępowań sądowych;

- przechowywanie danych dla celów archiwizacyjnych;

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dane mogą zostać przekazane w następujących przypadkach:

- Twoje dane osobowe udostępniamy podmiotom wspierającym nas w świadczeniu usług płatniczych,

usług związanych z przechowywaniem, łączeniem i analizowaniem danych

- Twoje dane osobowe mogą zostać udostępnione na wniosek organów ścigania m.in. Policji i Prokuratury

- Ze względu na konieczność blokowania działania robotów internetowych na stronach Portalu, stosujemy

mechanizm Google reCAPTCHA do sporadycznego badania, czy zachowania naszych użytkowników nie noszą

znamion zachowań robotów. W takiej sytuacji możemy ujawnić Google LLC Twój adres IP

Jak możesz zarządzać swoimi danymi?

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz również wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Znajdziesz tam informacje jak to uczynić.

Klikając przycisk "Akceptuję" lub zamykając okno (Zmiana polityki prywatności) za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie przez CMG Media oraz naszych Partnerów, Twoich danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Portalu przez CMG Media i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Szczegóły dotyczące wycofania i niewyrażenia zgody znajdziesz w Polityce prywatności i ciasteczek.

NIE TERAZZGADZAM SIĘ